Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

Στη Δικαιοσύνη οι πρυτάνεις αν ψηφιστεί ο νόμος-πλαίσιο...

Σήκωσαν το λάβαρο της επανάστασης οι πρυτάνεις και απειλούν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη αν περάσουν οι αλλαγές της Διαμαντοπούλου στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. "Όπλο" τους σε αυτόν τον αγώνα αποτελούν τρεις γνωμοδοτήσεις καθηγητών πανεπιστημίου -ανάμεσά τους και του συνταγματολόγου Κ.Χρυσόγονου- οι οποίες κρίνουν τον νόμο-πλαίσιο
αντισυνταγματικό.

Οι άλλες είναι των καθηγητών...
της Νομικής Σχολής Αθηνών, Γ.Γεραπετρίτη και Σπ.Βλαχόπουλου, καθώς και του καθηγητή Δημοσίου Δικαίου, Χ.Ανθόπουλου. 

Κατά τους καθηγητές, ο νόμος που προωθεί η υπουργός Παιδείας προσβάλλει τον αυτοδιοίκητο χαρακτήρα των πανεπιστημίων και παραβιάζει το άρθρο 16 του Συντάγματος περί της ανώτατης εκπαίδευσης.

Τα κρίσιμα σημεία που συγκρούονται με τις συνταγματικές επιταγές, σύμφωνα με τις γνωμοδοτήσεις είναι:

-Η συμμετοχή στο Συμβούλιο Διοίκησης μελών εκτός Πανεπιστημίου.

-Η επιλογή των εξωτερικών μελών του Συμβουλίου από ολιγάριθμο εκλεκτορικό σώμα και όχι το σύνολο της διδακτικής ακαδημαϊκής κοινότητας.

-Η ιδιότητα του πρύτανη ως (εν δυνάμει) μη προερχομένου από το Ίδρυμα, τη στιγμή μάλιστα που απολαμβάνει εκτενών οικονομικών, διοικητικών και ακαδημαϊκών αρμοδιοτήτων.

-Η επιλογή του πρύτανη από ολιγάριθμο εκλεκτορικό σώμα στο οποίο συμμετέχουν και μη μέλη του Ιδρύματος, αλλά όχι με τη συμμετοχή του συνόλου της διδακτικής-ακαδημαϊκής κοινότητας.

-Η δυνατότητα ανανέωσης της θητείας του πρύτανη από το συμβούλιο χωρίς διαδικασία προκήρυξης ή εκλογής.

-Η επιλογή κοσμήτορα από το ολιγάριθμο εκλεκτορικό σώμα του Συμβουλίου.

Ο Κ. Χρυσόγονος επισημαίνει ότι η επιλογή αυτή «καταλύει τη δημοκρατική διαδικασία που απορρέει από την αρχή της αυτοδιοίκησης και παραπέμπει σε ιεραρχικού τύπου συστήματα, όπως εκείνα που εφαρμόζονται στις ένοπλες δυνάμεις».

-Η απόλυτη απαγόρευση διορισμού καθηγητή στο Ίδρυμα όπου εκπόνησε σπουδές ή διδακτορικό την τελευταία πενταετία, διότι παραβιάζεται έτσι η αρχή της αναλογικότητας και συνιστά υπέρμετρο περιορισμό του αυτοδιοίκητου και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας των υποψηφίων.

-Η σημαντική μισθολογική διαφοροποίηση μεταξύ των καθηγητών που προσφέρουν εργασία ίσης αξίας.

-Το αμάχητο τεκμήριο αυτοδίκαιης διαγραφής φοιτητών που δεν εγγράφονται σε 2 συνεχόμενα εξάμηνα, χωρίς εξαίρεση σε περίπτωση ανωτέρας βίας ή πραγματικού και σοβαρού κωλύματος.

-Η πρόβλεψη σύστασης ΝΠΙΔ για την αξιοποίηση της περιουσίας και των πόρων του ΑΕΙ .

-Το προσχέδιο δεν περιλαμβάνει καμία μεταβατική διάταξη για τα ήδη υπηρετούντα μέλη ΔΕΠ.



Πηγή      hassapis-peter.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...