Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Τι είπαν σήμερα οι Βουλευτές για την τροπολογίες του υπ. Παιδείας



Την "τιμητική" τους είχαν σήμερα στη Βουλή  οι τροπολογίες  του υπουργείου Παιδείας (Αργία υπαλλήλων ΑΕΙ, έλεγχος ωραρίου εκπαιδευτικών κ.α), κατά τη συζήτηση εί του νομοσχεδίου του υπ. Περιβάλλοντος, όπου οι Βουλευτές αφιέρωσαν αρκετό χρόνο στην άσκηση κριτικής:

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΚΑΣ: 
Κλείνω με μια αναφορά στην τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, που πράγματι έμμεσα αφορά στην ουσία του την ομολογία αδυναμιών στη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης, όπως εκφράστηκε με την αδικαιολόγητη άρνηση παροχής των στοιχείων για την αξιολόγηση του διοικητικού προσωπικού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι ζήτημα με ιδεολογική και πολιτική διάσταση, αλλά πρέπει να υπάρξει συνέχεια και να βρεθεί ο τρόπος που θα οδηγεί σε δίκαιη αξιολόγηση, παράλληλα με τις αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων και την ανάγκη υλοποίησης των δεσμεύσεών μας. 
  Πρέπει να κατατεθεί στο Σώμα η μεθοδολογία που οδήγησε στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας και επίσης πρέπει να υπάρξει μια συνολική και όχι κατά περίπτωση πλήρης απογραφής για όλους τους υπαλλήλους, με ευθύνη των αρμοδίων υπηρεσιακών προϊσταμένων και προφανώς πάντα υπάρχει και ατομική ευθύνη,   ώστε να συμπληρωθούν σωστά τα στοιχεία και να συμπεριληφθούν στον υπηρεσιακό φάκελο του κάθε υπαλλήλου, όπου ενδεχομένως να μην υπάρχουν και οπωσδήποτε να αποσυνδεθεί επιτέλους η κινητικότητα από τις απολύσεις, γιατί αυτό νομίζω ότι είναι το ζήτημα που φέρνει τέτοιες αναταραχές σε κάθε τέτοια προσπάθεια ρυθμίσεων.  
ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ:  
Η τροπολογία, κύριε Πρόεδρε και κύριοι συνάδελφοι, είναι το τελευταίο μέσο εκβιασμού που χρησιμοποιεί ο Υπουργός Παιδείας μετά από εισαγγελικές παρεμβάσεις, απειλές και τελεσίγραφα προς τους πρυτάνεις, προς τους εργαζομένους, προς τα μέλη ΔΕΠ για να σταματήσουν μια μεγάλη απεργία καθ’ όλα νόμιμη -εκτός και αν δεν είναι νόμιμο το δικαίωμα της απεργίας- και να πάρετε τους υπηρεσιακούς καταλόγους ώστε να τους απολύσετε αυθαίρετα και χωρίς καμία αξιολόγηση.
Γιατί τα κάνετε αυτά; Είναι μνημονιακή υποχρέωση η απόλυση των χιλίων τριακοσίων σαράντα εννέα υπαλλήλων; Όχι βεβαίως. Στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης στις 23 Απριλίου 2013 δεν περιλαμβάνονται τα ΑΕΙ στις δεσμεύσεις έναντι των δανειστών. Γιατί τα βάζει ο Υπουργός Παιδείας αιφνιδίως στις 23 Ιουλίου και το ανακοινώνει στις 19 Αυγούστου; Γιατί πρέπει να διαλυθούν τα καλύτερα πανεπιστήμια της χώρας ώστε να ανοίξουν τα ιδιωτικά κολέγια και να αποκτήσουν πελατεία. Είναι πάγια τακτική του Υπουργού Παιδείας. Το ξαναείδαμε με τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ. Εκεί πάλι κατήργησε τους πιο χρήσιμους κλάδους και αυτούς που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση και αμέσως μετά είδαμε όλα τα ΙΕΚ να διαφημίζονται στις τηλεοράσεις ότι «ανοίξαμε τους νέους κλάδους που παρέχουμε», αυτούς που τους είχε εκχωρήσει ο Υπουργός Παιδείας. Τον έχω καταγγείλει πολλάκις ότι είναι ο Υπουργός της ιδιωτικής παιδείας και όχι βέβαια της δημόσιας.
Γιατί πρέπει, λοιπόν, να εξοντωθούν τα δύο –μάλιστα- ιστορικά πανεπιστήμια, ΕΜΠ και ΕΚΠΑ, τα οποία χρεώνονται το 65% του συνολικού αριθμού των απολύσεων; Δύο πανεπιστήμια από τα οχτώ! Ποια δύο; Αυτά που έχουν διακεκριμένους τίτλους αριστείας. Ξέρετε πολύ καλά ότι τους έχουν παρά τη λασπολογία όλα αυτά τα χρόνια και παρά το 50% των μειώσεων του προϋπολογισμού, του προσωπικού και το κλάδεμα των αποθεματικών τους με το PSI.
Είναι τα πρώτα ιστορικά πανεπιστήμια της χώρας. Τα πρώτα πανεπιστήμια! Αυτά πρέπει να πληγούν! Αυτά πρέπει να καταργήσετε! Γιατί; Γιατί ιστορικά ηγήθηκαν μεγάλων αγώνων στην Κατοχή και στη χούντα και γιατί και σήμερα στη μνημονιακή εποχή διδάσκουν ήθος, αλληλεγγύη, αγώνα. 
Εσείς ψάχνετε χίλιες τριακόσιες σαράντα εννέα απολύσεις -παράνομες και καταχρηστικές- και αυτοί σας καταθέτουν σήμερα χίλιες διακόσιες πενήντα αιτήσεις ανυπακοής και άρνησης να υπογράψουν το επαίσχυντο αυτό εγχειρίδιο χρήσης «δήλωσης απογραφής υπαλλήλου», το οποίο και θα καταθέσω. Χίλιες διακόσιες πενήντα αιτήσεις στους συλλόγους τους! Το έχετε ξανακούσει αυτό; 
Γιατί αντέχουν και απεργούν επτά εβδομάδες; Σας έχουν γελοιοποιήσει. Σας έχουν αναγκάσει σε άτακτες νομικίστικες υποχωρήσεις. Βάζετε και βγάζετε την τροπολογία, διορθώνετε και τροποποιείτε ΚΥΑ, σας ακυρώνουν τα τελεσίγραφα. Κατάπληκτη η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου που έχει καλέσει τους πρυτάνεις, μένει να ακούει στην απολογία του κάθε πρύτανη την τραγωδία των πανεπιστημίων και να κουνάει το κεφάλι της.
Τους κατηγορείτε, κατηγορείτε τα πανεπιστήμια, με non papers για ανομία και για πελατειακές σχέσεις των πρυτάνεων. Σας ρωτώ, αγαπητοί κύριοι της Συμπολίτευσης: διόρισαν οι πρυτάνεις τους πλεονάζοντες -κατά την άποψή σας- διοικητικούς; Γνωρίζετε ότι οι δύο νόμοι που τους καθόρισαν τον αριθμό και τα προσόντα τους είναι οι εξής: ο ένας είναι ο «νόμος Παυλόπουλου» και ο άλλος της Βάσως Παπανδρέου. Για να καταλάβω, είναι παράνομοι αυτοί οι νόμοι; 
 Αυτή είναι η ανομία; 
    Πρώτον, είναι σύννομη η απόφασή σας για τη διαθεσιμότητα των χιλίων τριακοσίων σαράντα εννέα διοικητικών; Το είπε και ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ. Εσείς καταπατάτε το νόμο που εσείς ψηφίσατε. Φέρατε καμμία αξιολόγηση; Δεν υπάρχει έκθεση αξιολόγησης. Το είπε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ. Και ρωτώ τους συναδέλφους του ΠΑ.ΣΟ.Κ.: θα το καταψηφίσουν ή θα ξαναβρούμε κολπάκια; 
Δεύτερον, με τη σημερινή τροπολογία κάνετε λάστιχο τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα. Το είπε ο κ. Κακλαμάνης. Και ρωτώ τον κ. Κακλαμάνη: Θα συνεχίσει και θα καταψηφίσει απόψε την τροπολογία; 
Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε. Επινοείτε δηλαδή ειδικά πειθαρχικά παραπτώματα ως μέσο εξαναγκασμού υπαλλήλου σε πράξεις που αντιβαίνουν στο Σύνταγμα -το αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων- το νόμο και τη συνείδηση του υπαλλήλου, όπως κυκλοφόρησε παράλληλα ανεπίσημα και το εγχειρίδιο χρήσης της «Δήλωσης Απογραφής Υπαλλήλου». 
Με βάση αυτό το εγχειρίδιο, όπως λέει σήμερα σε Έκθεσή του ο Σύλλογος Πληροφορικών Ελλάδος, όλο αυτό είναι διάτρητο. Τα δεδομένα της Υπηρεσίας δεν υπάρχουν. Μπορεί ο κάθε υπάλληλος που θα το συμπληρώσει να βρεθεί υπόλογος παρανομιών, διότι δεν έχει τα δεδομένα του προσωπικού του φακέλου. Και το ξέρετε όλοι αυτό. Τους καλείτε δηλαδή να κάνουν ψευδείς δηλώσεις με αυτό το εγχειρίδιο. 
Δεν έχει τέλος ο κατήφορος. Εγώ λέω να αποσύρετε εδώ και τώρα αυτή την τροπολογία και να συζητήσουμε πραγματικά. Φέρτε μας τις αξιολογήσεις από μία ανεξάρτητη αρχή αξιολόγησης, να δούμε τι ακριβώς λέτε, πώς αποδεικνύεται το ακριβώς ανάποδο από ό,τι απέδειξαν όλα τα πανεπιστήμια της χώρας, ότι δηλαδή όχι μόνο δεν έχουν πλεονάζον διοικητικό προσωπικό αλλά έχουν ελλείπον. 
 Δεν έχει, λοιπόν, τέλος ο κατήφορος, αγαπητοί κύριοι Υπουργοί και κύριε Πρόεδρε. 
Ακούστε με όμως. Οι διαθέσιμοι απολυμένοι δεν το βάζουν κάτω. Αυτό που γίνεται είναι πρωτοφανές. Έχετε ξαναδεί εσείς απολυμένους ανθρώπους από τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, από τους φύλακες, από τις καθαρίστριες του Υπουργείου Οικονομικών, να συγκροτούνται σε συλλόγους; Το έχετε ξαναδεί αυτό;  Έχετε δει να κάνουν πορείες, να συγκροτούνται σε ενιαία δίκτυα; Σήμερα οι δομές αλληλεγγύης έδωσαν φαγητό στους ανθρώπους που ήρθαν με τα πόδια από τη Θεσσαλονίκη. 
Δημιουργείται ένα καινούριο μεγάλο κίνημα. Θα το βρείτε μπροστά σας! Και ως γνωστόν, όποιος τα βάζει με την ψυχή του έθνους, δηλαδή με την εκπαίδευση και τα πανεπιστήμια, θα ηττηθεί κατά κράτος. Αυτό να το περιμένετε.   
ΜΑΡΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα ήθελα να αναφερθώ στην τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που αιφνιδιαστικά κατατέθηκε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, κατά την πάγια τακτική της Κυβέρνησης, που δεν θα κουραστώ να λέω πως είναι τακτική περιφρόνησης των κοινοβουλευτικών θεσμών. 
Το Υπουργείο επιθυμεί να θεσπίσει, καθώς διαβάζουμε, βιβλίο παρουσίας προσωπικού και ατομικό δελτίο παρουσίας προσωπικού, στα οποία με αρμοδιότητα του διευθυντή της σχολικής μονάδας θα καταχωρούνται οι ώρες εργασίας των εκπαιδευτικών και θέματα που σχετίζονται με τις απουσίες τους. 
Τα στοιχεία, μάλιστα, στη συνέχεια θα καταχωρούνται ηλεκτρονικά από το διευθυντή σε ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα δημιουργηθεί για αυτόν το σκοπό από το Υπουργείο. 
Μας λέτε, δηλαδή, ότι το Υπουργείο δεν γνωρίζει πως οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιβεβαιώνουν την παρουσία τους στο σχολείο υπογράφοντας τόσο στο δελτίο απουσιών των μαθητών όσο και στο βιβλίο ύλης, στο οποίο μάλιστα συμπληρώνουν και το αντικείμενο της διδασκαλίας τους για κάθε διδακτική ώρα που προβλέπεται από το ωρολόγιο πρόγραμμα. 
Επιπλέον, η παρουσία τους καταγράφεται καθημερινά και στο ημερολόγιο που τηρεί η διεύθυνση του σχολείου. 
Επίσης, μας λέτε ότι το Υπουργείο δεν γνωρίζει πως οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποστέλλουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέσω των σχολικών τους μονάδων εβδομαδιαίο πρόγραμμα στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης επικυρωμένο, μάλιστα, από τον κατά τόπους σχολικό σύμβουλο, όπου φαίνεται ξεκάθαρα το ωράριό τους και το μάθημα που κάνουν κάθε ώρα στην τάξη. 
Αντί το Υπουργείο να ξοδεύεται σε παραπλανητικές επικοινωνιακές αμφιβολίες καλύτερα να μας πει πόσα κενά υπάρχουν σήμερα στις σχολικές μονάδες με δική του ευθύνη και γιατί δεν προσλαμβάνει τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς. 
Να μας πει πόσοι γονείς συγκεντρώνονται καθημερινά στα  ΠΥΣΠΕ όλης της χώρας προκειμένου να ζητήσουν το λόγο γιατί ακόμη δεν έχουν λειτουργήσει τα ολοήμερα σχολεία στην περιοχή τους. 
Μια μικρή μου φίλη μου έλεγε ότι στο λύκειό της στην Ηλιούπολη δεν έχουν ακόμα φυσικό και βιολόγο και τελειώνει σχεδόν ο Οκτώβρης. Να μη μιλήσω καλύτερα για την εκλογική μου περιφέρεια όπου εκεί τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα. 
Κύριε Υπουργέ, πόσα κενά υπάρχουν σήμερα στα σχολεία ανά περιφέρεια; Δείξτε μας επιτέλους τα στοιχεία σας με ειλικρίνεια, να αντιπαραθέσουμε κι εμείς τα δικά μας, ώστε να καταλάβει και ο παραπληροφορημένος κόσμος τι ακριβώς συμβαίνει. 
Αντί να στοχοποιείτε τους εκπαιδευτικούς εξηγήστε μας πώς πηγαίνει σήμερα η έντυπη αλληλογραφία των σχολικών μονάδων στα γραφεία της Περιφέρειας. Θα σας πω εγώ πώς πηγαίνει η αλληλογραφία. 
Κάθε βδομάδα κάποιος εκπαιδευτικός από κάθε σχολείο πηγαίνει με δικά του εισιτήρια ή βενζίνες την αλληλογραφία του σχολείου του, καταναλώνοντας εργατοώρες που στα περίφημα ηλεκτρονικά σας αρχεία δεν φαίνονται πουθενά. 
Δεν φαίνονται επίσης στα περίφημα αρχεία σας οι ώρες σεμιναρίων επιμόρφωσης που παρακολουθούν με δικά τους έξοδα, οι ώρες εθελοντικής εργασίας καθηγητών που βάφουν τοίχους και καθαρίζουν αίθουσες και άλλα εκπαιδευτικά καθήκοντα. Όλα αυτά δεν φαίνονται πουθενά. 
Αντί λοιπόν να στοχοποιείτε τους εκπαιδευτικούς εξηγήστε μας πώς είναι δυνατόν κάποιος να επιτελέσει εκπαιδευτικό έργο όταν του ζητάτε με την τροπολογία που καταθέσατε στην παράγραφο 3 να πηγαίνει εβδομαδιαίως σε πέντε διαφορετικά σχολεία. Φυσικά, πάντα με δικά του έξοδα μετακίνησης. Τι να διδάξει στα παιδιά αυτός ο εκπαιδευτικός; Αμφιβάλω αν στο τέλος του τριμήνου θα έχει μάθει τα ονόματά τους. 
Εξηγήστε μας πώς θα καλύψετε τα κενά που υπάρχουν σήμερα και τα κενά που ενδεχομένως θα δημιουργηθούν αύριο αν κάποιος εκπαιδευτικός ο μη γένοιτο αρρωστήσει ή αν κάποια εκπαιδευτικός πάρει άδεια μητρότητας. 
Τι λέω όμως; Έχουμε κρίση και η μητρότητα των γυναικών που εργάζονται στην εκπαίδευση έχει ήδη ποινικοποιηθεί. 
Εξηγήστε μας πότε θα υπάρξουν επιτέλους λεωφορεία για να πηγαίνουν οι μαθητές των απομακρυσμένων χωριών και των μουσικών σχολείων στην τάξη τους. Ακόμα περιμένουμε αυτήν την τροπολογία από την Κυβέρνησή σας. 
Αντί να στοχοποιείτε τους εκπαιδευτικούς εξηγήστε μας γιατί η ειδική αγωγή έχει διαλυθεί, οδηγώντας τις οικογένειες των παιδιών με ειδικές ανάγκες στην απόλυτη απελπισία. 
Εξηγήστε μας γιατί οι σχολικές επιτροπές χρωστάνε στους προμηθευτές ανά την Ελλάδα χρήματα περιμένοντας από εσάς τα κονδύλια που δεν θα στείλετε ποτέ. 
Κύριε Υπουργέ, δεν έχει νόημα να συνεχίσω να απαριθμώ τα όσα έχει καταφέρει να διαλύσει η πολιτική σας στο δημόσιο σχολείο. Δεν κρύβονται άλλωστε.
Θα ολοκληρώσω επισημαίνοντας μόνο το εξής: Το νομοθετικό υπάρχον πλαίσιο για τον έλεγχο της εργασιακής παρουσίας των εκπαιδευτικών, αλλά και για την αντιμετώπιση ενδεχόμενης πλημμελούς άσκησης καθηκόντων είναι επαρκέστατο. 
Άρα, είναι σαφές ότι η τροπολογία σας πως μόνο στόχο έχει το επικοινωνιακό παιχνίδι, τους εκτός εκπαιδευτικής κοινότητας, τους αδαείς. 
Δυστυχώς για εσάς οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί δουλεύουν περισσότερο από όλους τους εκπαιδευτικούς της Ευρώπης. 
Κύριε Υπουργέ, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί με ελλείψεις σε απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή, χωρίς επιμόρφωση, με βιβλία τραγικά, με απαράδεκτες συνθήκες αμοιβών, στην πλειοψηφία τους επιτελούν με απαράμιλλη αξιοπρέπεια το έργο τους. Μακάρι να μπορούσαμε να πούμε το ίδιο και για τις ελληνικές κυβερνήσεις. Δεν μπορούμε!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΑΣ: Χαίρομαι που είχαμε την τύχη να ακούσουμε τον κύριο Υφυπουργό, διότι ο σκοπός μου ήταν να μιλήσω για την τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας.
Εγώ θέλω να αναρωτηθείτε, κύριε Υφυπουργέ, όπως επίσης και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αν όλα αυτά που λέτε έχουν καμμία σχέση με την παιδεία. Έχετε κυριολεκτικά κατρακυλήσει και η κατρακύλα σας –ειλικρινά έχω μείνει άφωνος- δεν ξέρω πού θα φτάσει. Κάνετε κάποιες τεχνοκρατικές διορθώσεις, τις οποίες δεν ξέρω πώς σκέφτεστε να τις βαφτίσετε. Βάζετε εν έτει 2013 ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο για να βλέπετε πού είναι κάθε στιγμή ο εκπαιδευτικός. Εγώ θα έλεγα να του βάλετε ένα τσιπάκι, θα τον βλέπετε καλύτερα. 
Όλα αυτά που λέτε έχουν καμμία σχέση με την πραγματικότητα που ζει αυτή τη στιγμή η παιδεία, οι μαθητές, οι γονείς, οι καθηγητές; Καμμία απολύτως σχέση δεν έχουν. Και το λέω με τόσο κατηγορηματικό τρόπο, γιατί νομίζω ότι σε αυτή εδώ την Αίθουσα κανένας άνθρωπος που έχει σχέση με την πραγματικότητα δεν είναι περήφανος με αυτό που συμβαίνει αυτή τη χρονιά στη δημόσια εκπαίδευση.
Θα μιλήσω μόνο για τα δυο τελευταία άρθρα. Απεκδυθήκατε της ευθύνης για την παράγραφο 6. Είπατε ότι για αυτή θα μιλήσει το αντίστοιχο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Θέλω να σας πω δυο πράγματα για την παράγραφο 5 για τα θέματα των ειδικοτήτων ΙΕΚ και ΕΠΑΠ. Φέρατε κάποιες ειδικότητες. Τις είχαμε προτείνει αυτές τις ειδικότητες. Ξέρετε τι δεν φέρατε; Τις ειδικότητες που πετσοκόψατε και τις δώσατε στα ιδιωτικά ΙΕΚ, τις ειδικότητες της υγείας. Σε αυτές τις ειδικότητες υπήρχε το μεγαλύτερο ποσοστό αιτημάτων των ανθρώπων που ήθελαν να εκπαιδευτούν στα δημόσια ΙΕΚ. Και εσείς λέτε ότι τα αναβαθμίσατε.
 Ενώ δώσατε αριθμό για τις αιτήσεις στα δημόσια ΙΕΚ, στα ΣΕΚ δεν είπατε αριθμό, δεν είπατε πόσοι έκαναν αιτήσεις γι’ αυτό το νέο θεσμό, τον οποίο βάλατε αμέσως μετά το γυμνάσιο για να καλύψετε δήθεν την ανεπάρκειά μας στην επαγγελματική εκπαίδευση και όχι μόνο αυτό. Νομίζω ότι και μέσα από τα δελτία τα οποία επαναλαμβάνετε κάθε μέρα, προσπαθείτε να εμφανίσετε μια εικόνα ότι στη μη τυπική εκπαίδευση κάνετε θαύματα. Θέλω λιγάκι να σκεφτείτε και να μας πείτε, αν μπορείτε να απαντήσετε στο εξής. 
Πώς φτιάξατε άραγε το σύστημα έτσι, ώστε τα ιδιωτικά ΙΕΚ να είναι πανέτοιμα την κατάλληλη στιγμή να απορροφήσουν, όπως ξέρετε, ένα πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό σπουδαστών; 
Ένα μήνα μετά την ψήφιση του ν. 4186/2013 αλλάζετε εκ νέου τις ειδικότητες. Δεν κάνετε όμως αυτό που σας είπα πριν, δηλαδή την αλλαγή στο κρίσιμο σημείο. Φέρνετε κάποιες ειδικότητες, για τις οποίες μάλιστα το 2016 δεν θα υπάρξει δυνατότητα ούτε για πρόγραμμα σπουδών –έχει άλλωστε αναρτηθεί στο Υπουργείο- ούτε να «τρέξουν» αυτές οι ειδικότητες.
Και τέλος, τι θα κάνετε με τα λεφτά του ΕΣΠΑ που είχαν προβλεφθεί να καλύψουν τα κουπόνια των δημοσίων ΙΕΚ; Μήπως θα τα μεταφέρετε ως κονδύλια στα κουπόνια των ιδιωτικών ΙΕΚ; 
Πάντως, η εγγραφή στο προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2014 προβλέπει για τα δημόσια ΙΕΚ, αν δεν κάνω λάθος, 300.000 ευρώ. Με αυτούς που είναι ήδη εγγεγραμμένοι σπουδαστές υπολογίζεται πως η δαπάνη για κάθε σπουδαστή για τα δύο εξάμηνα θα είναι της τάξης των 26 ευρώ. Βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματα. 
Και τώρα έρχομαι στην περίφημη παράγραφο 6 της τροπολογίας που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας. Εγώ ξέρετε πώς θα την ονόμαζα αυτή την παράγραφο, τι τίτλο θα έβαζα; «Ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα της μη συμμόρφωσης της Κυβέρνησης με το Σύνταγμα και ειδικότερα με το άρθρο 16». 
Διότι υποπίπτετε, κύριε Υπουργέ και κύριοι της Κυβέρνησης, σε ένα παράπτωμα του οποίου οι συνέπειες για τα δημόσια πανεπιστήμια θα είναι δραματικές. Και μη μου πείτε ότι δεν ξέρετε, διότι ξέρετε πάρα πολύ καλά τι κάνετε. Και μάλιστα το κάνετε χωρίς μέχρι σήμερα να έχετε φέρει την παραμικρή εισηγητική αιτιολογική αξιολόγηση ή έκθεση –όπως θέλετε πείτε το- γιατί το κάνετε αυτό το πράγμα. 
 Και πείτε μου, εκεί που θα διαλύσετε για παράδειγμα τις βιβλιοθήκες, τα κέντρα διαχείρισης δικτύου, τις υπηρεσίες των δημόσιων πανεπιστημίων, εκεί που θα αφήσετε έκθετα τα δημόσια πανεπιστήμια στις διεθνείς υποχρεώσεις τους και στα προγράμματα και θα συμπιέσετε ακόμη τα έσοδα των πανεπιστημίων διότι δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν τα ερευνητικά προγράμματα, τι θα φέρετε; Τι θα κάνετε; Συνεργεία από έξω; Εργολαβίες θα φέρετε; Τι ακριβώς σκέφτεστε να κάνετε; 
Και γιατί στα οκτώ μεγαλύτερα ιδρύματα της χώρας και ειδικότερα στο ΕΚΠΑ και στο ΕΜΠ δημιουργείτε αυτήν την τεράστια πληγή; Πρέπει να απαντήσετε και πρέπει να απαντήσετε και σε κάτι ακόμη, κύριοι της Κυβέρνησης, και τελειώνω.
Σε αυτό το απίστευτο όργιο αυταρχισμού που απειλείτε από τους πρυτάνεις μέχρι του υπαλλήλους σε αργία, παραβιάζοντας το δικαίωμα της απεργίας –συνταγματικό δικαίωμα- και τους λένε να πάνε να απογραφούν ενώ απεργούν, σέρνετε τους προέδρους των συλλόγων στους εισαγγελείς για να τους εκφοβίσετε και στο τέλος φέρνετε και νομοτεχνική βελτίωση για αναδρομική ισχύ από την 11η Οκτωβρίου.  
 ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ:  

Είναι εντυπωσιακή η αδιαφορία που δείχνει το Υπουργείο Παιδείας που με κανέναν εκπρόσωπό του δεν παρίσταται, τουλάχιστον αυτήν τη στιγμή, στη συζήτηση της τροπολογίας που αφορά την παιδεία. 
Επίσης, εντυπωσιακό και εξοργιστικό είναι ότι ενώ υπάρχουν δεκάδες προβλήματα στο χώρο της μέσης εκπαίδευσης, αυτό που απασχολεί το Υπουργείο είναι όχι να συμπληρώσει τα κενά, αλλά να κατασυκοφαντήσει ακόμη μία φορά με την τροπολογία που φέρνει για το παρουσιολόγιο των εκπαιδευτικών, δίνοντας την εντύπωση ότι είναι κοπανατζήδες κι ότι δεν πατάνε στο σχολείο, ενώ γνωρίζει ή όφειλε να γνωρίζει ότι η παρουσία των εκπαιδευτικών στο σχολείο επιβεβαιώνεται τουλάχιστον με δύο τρόπους, καθώς υπογράφουν τόσο στο δελτίο απουσιών, όσο και στο βιβλίο ύλης και μάλιστα συμπληρώνουν το αντικείμενο της διδασκαλίας, πέραν του ότι ο Διευθυντής κρατάει ημερολόγιο για την παρουσία τους.
    Αυτό αποσκοπεί, όπως αντιλαμβάνεσθε, στο να δημιουργηθεί επιπλέον ένα κλίμα ανασφάλειας, υποταγής και κατατρομοκράτησης των εκπαιδευτικών, λειτουργώντας ως ο «μεγάλος αδελφός» στο χώρο του σχολείου, λες και το Υπουργείο δεν γνωρίζει πως ένα μεγάλο μέρος από τις εργασίες των εκπαιδευτικών διεξάγονται στο σπίτι τους, όπως είναι η προετοιμασία των μαθημάτων, των ασκήσεων, η αξιολόγηση των γραπτών και άλλα. 
Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: Τώρα που οι εκπαιδευτικοί θα χρειάζεται να μετακινούνται έως και σε πέντε σχολεία μέσα στην ίδια περιφέρεια, πού θα καταχωρίζονται οι ώρες μετακίνησης από το ένα σχολείο στο άλλο; Οι μετακινήσεις θα λογαριάζονται ως απουσίες; Οι άπειρες ώρες εκτός κανονικού ωραρίου τα Σαββατοκύριακα, που πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί τις περνούν πάλι μέσα στο σχολείο για θεατρικά, προετοιμασία για γιορτές, εκδηλώσεις, θα λογαριάζονται ως υπερωρίες; Σκοπεύει, μήπως, το Υπουργείο να πληρώσει την υπηρεσία σε παρελάσεις, εκκλησιασμούς, ανήμερα εθνικών εορτών -τις ημέρες δηλαδή που είναι επίσημη αργία του κράτους για όλους τους εργαζόμενους, αλλά όχι για τους εκπαιδευτικούς- ως υπερωρίες; Καταλαβαίνετε ότι η πρόθεση είναι καθαρά επικοινωνιακή και αποσκοπεί στη μείωση του κύρους των εκπαιδευτικών.
    Όσον αφορά στην τροπολογία που έχει σχέση με τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων, εδώ συμβαίνει κάτι το εξωφρενικό. Από τη μία τους θέτει σε διαθεσιμότητα και από την άλλη τους απειλεί με αργία. Λέει, δηλαδή, ότι «Αν μεν δεν απογραφείτε, θα σας θέσω σε αργία. Αν απογραφείτε, θα σας θέσω σε διαθεσιμότητα». Μου θυμίζει  -και λυπάμαι για τη βαρύτητα της έκφρασης- εκτελέσεις, που οι εκτελεστές καλούν τους ανθρώπους που πρόκειται να εκτελεστούν να «σκάψουν το λάκκο τους», προκειμένου να μην κουραστούν οι ίδιοι βάζοντάς τους μέσα. Περί αυτού πρόκειται. 
Απολύετε χίλιους τριακόσιους σαράντα εννέα διοικητικούς υπαλλήλους και τους καλείτε ταυτοχρόνως να δεχθούν εθελουσίως και να συνυπογράψουν την εργασιακή τους καταδίκη. Καταλαβαίνετε, βέβαια, ότι ο κ. Αρβανιτόπουλος πάνω σε αυτό διαπράττει προσωπικά -ως πολιτική ηγεσία- πάρα πολλές ανομίες. 
Η πρώτη ανομία είναι ότι καλεί εργαζόμενους που είναι σε απεργία να σπάσουν την απεργία, να μπουν στα γραφεία για να πάρουν τα στοιχεία και να απογραφούν. 
Η δεύτερη ανομία είναι -και συγνώμη που το λέω, κύριε Υπουργέ- ότι ενώ καταργείτε διοικητικούς υπαλλήλους από οκτώ πανεπιστημιακά ιδρύματα, δεν θέτετε σε διαθεσιμότητα κανένα διοικητικό υπάλληλο του Παντείου Πανεπιστημίου, στο οποίο διδάσκατε ως καθηγητής και του Πανεπιστημίου του Πειραιά, το οποίο βρίσκεται στην εκλογική σας περιφέρεια. 
Η τρίτη ανομία είναι ότι ο ίδιος ζήτησε την έκδοση της εισαγγελικής παραγγελίας, προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες απογραφής των «προς διαθεσιμότητα» υπαλλήλων, αποκρύπτοντας ότι δεν υπάρχει έκθεση αξιολόγησης. Σήμερα μου ήρθε ένα έγγραφο από το Σύλλογο Εργαζομένων του Πανεπιστημίου της Αθήνας, το οποίο λέει ότι έστειλαν στον εισαγγελέα και ζήτησαν να διατάξει να δοθεί από το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης η έκθεση αξιολόγησης, στην οποία υποτίθεται στηρίχτηκε βάσει του νόμου για να θέσει τους τριακόσιους σαράντα εννέα υπαλλήλους σε διαθεσιμότητα. Απαντά το Υπουργείο Παιδείας: «Εμείς δεν θα το δώσουμε, αρμόδιο να σας το δώσει είναι το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης». 
Καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για έναν εμπαιγμό. Δεν υπάρχει έκθεση αξιολόγησης. Ζήτησαν από τον κ. Αρβανιτόπουλο να συμβάλει με χίλια τριακόσια σαράντα εννέα «κεφάλια» στο να συμπληρωθεί ο αριθμός των «προς διαθεσιμότητα» υπαλλήλων, των δυόμισι χιλιάδων που έχουμε και στη συνέχεια. Περί αυτού πρόκειται, όπως ακριβώς είχε ανταποκριθεί στο να δώσει άλλα χίλια διακόσια σαράντα «κεφάλια» από καθηγητές της τεχνολογικής εκπαίδευσης για να υλοποιηθεί αυτός ο στόχος των απολύσεων. 
Τι επιπτώσεις έχει αυτό στα πανεπιστήμια; Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: Το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών θα χάσει το 40% των διοικητικών του υπαλλήλων. Θα χάσει, δηλαδή, τετρακόσιους ενενήντα οκτώ διοικητικούς υπαλλήλους. Αντίστοιχο αριθμό έχει και το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, μικρότερο έχει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αυτό σημαίνει ότι θα μειωθεί η αναλογία διοικητικών υπαλλήλων προς φοιτητές. Στα πανεπιστήμια της Μεγάλης Βρετανίας και των Ηνωμένων Πολιτειών είναι 8 και 9,5 ανά 100 φοιτητές, ενώ στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας τώρα είναι 2 προς 100 και θα γίνει 1 προς 100. 
Αυτό σημαίνει ότι οι εναπομείναντες υπάλληλοι θα πρέπει να ανταποκριθούν στο να εξυπηρετήσουν τις κεντρικές υπηρεσίες των πανεπιστημίων, τις σαράντα γραμματείες των σχολών και των τμημάτων, τις οκτώ μεγάλες κεντρικές βιβλιοθήκες και τα τριάντα δύο σπουδαστήρια, τις εξήντα έξι κλινικές, τα εκατόν εβδομήντα τέσσερα εργαστήρια κ.ο.κ. Ο κατάλογος είναι ατελείωτος. 
Να ξέρετε ότι με το σχέδιο αυτό και την απόλυση αυτών των υπαλλήλων έχουμε την πλήρη κατάργηση των θέσεων των φυλάκων. Άρα, υπάρχουν τρομακτικές επιπτώσεις στη φύλαξη των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων του Πανεπιστημίου. 
Όσοι ψηφίσουν αυτή τη διάταξη να ξέρουν ότι υπονομεύεται η διαδικασία φύλαξης του Πανεπιστημίου της Αθήνας. Να ξέρουν ότι η φοιτητική μέριμνα θα δεχθεί ένα πολύ μεγάλο πλήγμα στο βαθμό που καταργούνται θέσεις για την εξυπηρέτηση στις εστίες και στις φοιτητικές λέσχες. Το Πανεπιστήμιο δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις διεθνείς του υποχρεώσεις σε προγράμματα Erasmus, Leonardo και άλλα. Τα έσοδα του Πανεπιστημίου θα υποστούν καθίζηση καθώς πολλά ερευνητικά προγράμματα δεν θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν, άρα θα έχουμε μια τεράστια απώλεια εσόδων. 
Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι απέναντι σε όλο αυτό το πρόγραμμα κατεδάφισης του δημοσίου πανεπιστημίου υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αγώνας των διοικητικών υπαλλήλων και όλων των πανεπιστημιακών. Είναι χαρακτηριστικό –το είπε πριν και η κ. Φωτίου- ότι χίλιοι διακόσιοι πενήντα διοικητικοί υπάλληλοι στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και στο Μετσόβιο, αρνήθηκαν να απογραφούν, δηλαδή αρνήθηκαν να σκάψουν το λάκκο τους. Όμως να είστε σίγουροι ότι σ’ αυτόν το λάκκο θα πέσει η ίδια η Κυβέρνηση και η πολιτική της.  
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΔΡΙΤΣΕΛΗ:   Θα ήθελα να εστιάσω στην τροπολογία την οποία έχει καταθέσει το Υπουργείο Παιδείας, με την οποία επιχειρεί να θέσει σε διαθεσιμότητα τους διοικητικούς υπαλλήλους των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ενώ παράλληλα προωθεί και απαράδεκτα μέτρα εργασιακής υποβάθμισης των εκπαιδευτικών. 
Έτσι, στις έξι παραγράφους της υπουργικής αυτής τροπολογίας, ξεδιπλώνεται, θα λέγαμε, όλη η αντιεκπαιδευτική μανία του Υπουργείου. Εκτός από τις απολύσεις του προσωπικού των ΑΕΙ, εισάγονται μέτρα ηλεκτρονικής επιτήρησης των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα υποχρεούνται να εργάζονται ταυτόχρονα σε πέντε σχολεία και μάλιστα σε τομείς άσχετους με το εκπαιδευτικό έργο.      
Είναι πασιφανές ότι το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να καταστήσει όλους τους εκπαιδευτικούς ωρομίσθιους και a la carte -θα λέγαμε- εργαζόμενους.
Συγκεκριμένα στην πρώτη παράγραφο της τροπολογίας εισάγεται το απαράδεκτο μέτρο του ηλεκτρονικού προτιμολογίου για τους εκπαιδευτικούς. Το Υπουργείο βάζει τους Υπουργούς να χτυπάνε κάρτα την ίδια στιγμή που αυξάνει το ωράριο εργασίας τους, ενώ τους υποχρεώνει να μετακινούνται σε έως και πέντε σχολεία για την κάλυψη του ωραρίου αυτού. Και όλα αυτά σε σχολικές τάξεις των τριάντα μαθητών, όπως προβλέπει και η αντίστοιχη πρόσφατη Υπουργική απόφαση. 
Και το θέμα εδώ φυσικά δεν είναι τι θα υποστηρίξει ο Υπουργός -ακούσαμε και πριν τον κ. Κεδίκογλου, που δεν είναι εδώ αυτή τη στιγμή- βαφτίζοντας για ακόμη μία φορά το κρέας ψάρι, αλλά να κατανοήσει ο ελληνικός λαός ότι τα παιδιά του θα πηγαίνουν πλέον σε υποβαθμισμένα δημόσια σχολεία για να γίνουν μετέπειτα τεχνίτες των 300 ευρώ μέσω των ΣΕΚ και τη μαθητείας.
Συγχρόνως, με την ίδια τροπολογία ο Υπουργός επιχειρεί να κάμψει το κύμα αντίστασης που γιγαντώνεται αυτή τη στιγμή στα ελληνικά πανεπιστήμια. Υποχρεώνει τους εργαζόμενους να απογραφούν μόνοι τους εντός πενθημέρου ώστε να δώσει ονοματεπώνυμα στις διαθεσιμότητες, όπως άλλωστε θέλουν και διατάζουν οι προϊστάμενοι του. Μάλιστα, δεν περιμένει ούτε την απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής σε σχέση με την επίμαχη τροπολογία καθώς ήδη τρέχει το σύστημα της ατομικής απογραφής, προτού καν αντίστοιχη διάταξη γίνει νόμος του κράτους και εν μέσω απεργίας, καταστρατηγώντας κάθε έννοια νομιμότητας.
Σαφώς και το γεγονός ότι τα ελληνικά ΑΕΙ είναι υποστελεχωμένα σε όλα τα επίπεδα, προφανώς και δεν αποτελεί προτεραιότητα, δεν αποτελεί σημείο προβληματισμού για την ηγεσία του Υπουργείου.
Η αδυναμία εξυπηρέτησης των φοιτητών, η έλλειψη πόρων για την ενδυνάμωση της διεθνούς ερευνητικής παρουσίας των ελληνικών ιδρυμάτων, η διασφάλιση ποιοτικών συνθηκών διδασκαλίας, η φοιτητική μέριμνα σαφώς και δεν είναι προτεραιότητες. Προτεραιότητες για το Υπουργείο αυτή τη στιγμή έχει δείξει σε όλη αυτή την πορεία ότι είναι οι εισηγήσεις των τεχνοκρατών της τρόικα και της task force που κινούνται στη συρρίκνωση των δημόσιων δομών, χώρος που θέλει να δοθεί στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Το ίδιο άλλωστε σχεδιάζεται και για την υγεία και για την πρόνοια. 
Επί της ουσίας, δηλαδή, ο Υπουργός δεν ακούει αυτή τη στιγμή τα πανεπιστήμια, τα οποία ειρήσθω εν παρόδω έχουν αξιολογήσει τις δομές τους λίγους μήνες πριν από την Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία προβλέπεται η κατάργηση αυτών των θέσεων, όπου το Υπουργείο είχε ζητήσει από τα ίδια να αξιολογήσουν τις δομές τους χρηματοδοτώντας τα μάλιστα για αυτή τη δουλειά από κοινοτικά κονδύλια. 
Και τα πανεπιστήμια πράγματι το έκαναν και τα αποτελέσματά τους ήταν άκρως αποκαλυπτικά. Με χαρακτηριστικό παράδειγμα την αναλογία εβδομήντα φοιτητών για έναν υπάλληλο γραμματείας, τα ελληνικά ΑΕΙ δυστυχώς διεκδικούν τη θλιβερή πρωτιά των πιο υποστελεχωμένων τριτοβάθμιων ιδρυμάτων της Ευρώπης. 
Και εμείς καλούμε τον Υπουργό να λάβει υπόψη του μεταξύ άλλων και τις πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και να μην προχωρήσει  σε αυτές τις αυθαίρετες διαθεσιμότητες, οι οποίες θα ζημιώσουν το δημόσιο και θα διαλύσουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ζητάμε, επίσης, από τον Υπουργό να καταθέσει στην Ολομέλεια της Βουλής την περιβόητη ειδική έκθεση τεκμηρίωσης, με την οποία υποτίθεται ότι δικαιολογεί τις καταργήσεις θέσεων διοικητικών λειτουργών.
Σε αυτό το σημείο αναρωτιέται κανείς γιατί ο Υπουργός παρατείνει μέχρι τον Ιούνιο του 2014 τη θητεία των μελών της ολομέλειας της ΑΔΙΠ. Μήπως ο Υπουργός αγνοεί ότι η συνεχής παράταση της θητείας των Ανεξαρτήτων Αρχών δεν συνάδει με τις αρχές του Συντάγματος; Μήπως βιάζεται να περάσει νέα μέτρα συρρίκνωσης των πανεπιστημιακών δομών και δεν προλαβαίνει να διορίσει τα νέα μέλη μέσω της προβλεπόμενης διαδικασίας;  
Καλούμε, επίσης, τον Υπουργό να απαντήσει ανοιχτά σε αυτό το θέμα. Και εάν δεν θέλει ο Υπουργός να απαντήσει στον ΣΥΡΙΖΑ, ας απαντήσει τουλάχιστον στη συνάδελφό του στο Υπουργικό Συμβούλιο, κ. Χριστοφιλοπούλου, η οποία εδώ και τέσσερις μήνες –αν δεν κάνω λάθος- έχει καταθέσει σχετική ερώτηση και στην οποία ποτέ ο Υπουργός φυσικά δεν έχει απαντήσει. 
Τελειώνοντας λέω το εξής: Την ιλαροτραγωδία της τροπολογίας αυτής συμπληρώνει και η συνεχής κοπτοραπτική των ειδικοτήτων σε ΙΕΚ και ΕΠΑΛ με την προσθήκη νέων ειδικοτήτων και την τροποποίηση άλλων ξανά και ξανά. Το Υπουργείο διέλυσε αρχικά τις πλέον δημοφιλείς ειδικότητες και τώρα σπασμωδικά επαναφέρει ορισμένες που πριν είχε καταργήσει χωρίς κανένα λόγο. 
Ο ΣΥΡΙΖΑ καταδικάζει σε όλους τους τόνους αυτές τις πρακτικές και φυσικά καταψηφίζει στο σύνολό τους αυτές τις απαράδεκτες διατάξεις. 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΟΥΣΗΣ: Θα αναφερθώ σε δύο τροπολογίες. Η πρώτη αφορά το πανεπιστήμιο. Αγαπητοί συνάδελφοι, στο πανεπιστήμιο της ευθύνης, της λογοδοσίας, της ελευθερίας και της αριστείας, σε αυτό το πανεπιστήμιο, δεν χωράνε ούτε εξωγενείς και αυθαίρετες παρεμβάσεις ούτε εσωτερικές ισορροπίες και διαπλοκές. Οι διοικητικοί υπάλληλοι –θύματα άλλων ανομιών- πρέπει να μείνουν στη θέση τους μέχρι μία ανεξάρτητη αρχή να τους αξιολογήσει, δηλαδή ούτε το Υπουργείο ούτε οι πρυτάνεις. 
 ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ:   Θα ασχοληθώ με τις «άλλες διατάξεις» και μάλιστα με μία εξ αυτών που εκπορεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, επισημαίνοντας ότι πολύ δύσκολα θα μπορούσε να αντιληφθεί κανείς το πόσο σημαντική είναι η διάταξη αυτή για τα όσα διαδραματίζονται σήμερα στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης. 
Γίνομαι πιο συγκεκριμένος: Στο νομοσχέδιο που αφορά στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, στις «άλλες διατάξεις», που κατά την προσφιλή τακτική της Κυβέρνησης δεν έχουν καμμία σχέση με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, προστίθεται ένα ακόμη άρθρο που αποτελείται από έξι παραγράφους. Το άρθρο που προστίθεται έχει τίτλο: «Θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Προσέξτε! Και αυτό λέει «και άλλες διατάξεις». Οι άλλες διατάξεις των άλλων διατάξεων του νομοσχεδίου για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας περιορίζονται στην έκτη παράγραφο του νέου άρθρου των άλλων διατάξεων και φαίνεται να ρυθμίζει θέματα του Υπαλληλικού Κώδικα του ν.3528/2007.
Με την παράγραφο αυτή τροποποιείται η παράγραφος 1 του άρθρου 103 του Υπαλληλικού Κώδικα, με την προσθήκη ενός ακόμη παραπτώματος που είναι ικανό να θέσει σε αργία κάποιον υπάλληλο που πέφτει σε αυτό το παράπτωμα. Είναι το ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα της μη απογραφής υπαλλήλου εντός μιας ορισμένης προθεσμίας.
Και ερωτώ: Είναι ή δεν είναι παραλογισμός όλα τα παραπάνω; Σε ένα συγκεκριμένο νομοσχέδιο που αφορά στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας προστίθενται άσχετες διατάξεις και σε αυτές προστίθεται άσχετη διάταξη που περιέχει τροποποίηση του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. 
 Μα, γιατί ήταν επιτακτική η ψήφιση μιας τέτοιας διάταξης αυτή τη στιγμή; Διότι, παρά τις πολλαπλές προσπάθειες που έχει καταβάλει μέχρι σήμερα η Κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας ακόμη και τις εισαγγελικές αρχές εναντίον των πρυτάνεων, δεν έχει καταφέρει να κάμψει την αντίδραση και τον αγώνα των διοικητικών υπαλλήλων οκτώ πανεπιστημίων της χώρας, που εναντιώνονται για επτά συνεχόμενες εβδομάδες στο μέτρο της διαθεσιμότητάς τους, μιας διαθεσιμότητας που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει στην απόλυση χιλίων τριακοσίων σαράντα εννέα διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ.
Έτσι, με τη διάταξη που σας προανέφερα, η Κυβέρνηση απειλεί τους εργαζόμενους στα πανεπιστήμια με αργία, αν δεν προχωρήσουν μέχρι τις 22 Οκτωβρίου, δηλαδή, μέχρι σήμερα σε απογραφή τους σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα απογραφής, που θεσμοθετήθηκε μόλις στις 18 Οκτωβρίου και που η ασφαλής χρήση αυτής της πλατφόρμας έχει αμφισβητηθεί από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος.
Με άλλα λόγια, η Κυβέρνηση δίδει στους υπαλλήλους το σχοινί για να κρεμαστούν. Τους λέει: «Εάν δεν απογραφείς, θα σε θέσω σε αργία. Εάν απογραφείς, θα είσαι ένας από τους υποψηφίους για απόλυση».
Στο σημείο αυτό θέλω να επισημάνω και να καταγγείλω το ρόλο πολλών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης που σπεύδουν να τρομοκρατήσουν τους απεργούντες υπαλλήλους, υπερπροβάλλοντας την ποινή της αργίας που τους περιμένει, αν δεν απογραφούν, τη στιγμή, μάλιστα -επαναλαμβάνω- που η προθεσμία απογραφής τους τελειώνει σήμερα και ο σχετικός νόμος που τη θεσμοθετεί δεν έχει ακόμη ψηφιστεί, διατυμπανίζοντας ότι η σχετική διάταξη θα έχει αναδρομική ισχύ, κατά ευθεία παράβαση του άρθρου 7 παράγραφος α’ του Συντάγματος και σε πλήρη αντίθεση με τα επιστημονικά δεδομένα, υπερπροβάλλοντας ψευδώς ότι ήδη από την πρώτη μέρα της απογραφής προχώρησαν τετρακόσιοι υπάλληλοι σε απογραφή, ενισχύοντας έτσι τον ανθρώπινο κανιβαλισμό, λέγοντας ψέματα ότι τα τέσσερα από τα οκτώ πανεπιστήμια έχουν ήδη στείλει τις λίστες με την αξιολόγηση των διοικητικών τους υπαλλήλων. Πολλοί, δυστυχώς, από αυτούς -τους υπαλλήλους, εννοώ- πιστεύουν ότι δεν θα έρθει η σειρά τους.
Η Κυβέρνηση κωφεύει, τι και αν τα πανεπιστήμια με εμπεριστατωμένες μελέτες που εκπόνησαν, ακολουθώντας οδηγίες και κριτήρια του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας, απέδειξαν ότι κάθε άλλα παρά περισσεύουν εργαζόμενοι σε αυτά, τι και αν οι πρυτάνεις ζητούν επίμονα να τους καταθέσει το Υπουργείο τις μελέτες που έχει εκπονήσει και που με βάση αυτές κατέληξε ότι θα πρέπει να τεθούν σε διαθεσιμότητα τόσοι από το Πανεπιστήμιο της Αθήνας, τόσοι από το Πολυτεχνείο, τόσοι από την άλφα υπηρεσία, τόσοι από την βήτα υπηρεσία. Δυστυχώς ο χρόνος κυλά.
Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα τελειώσω την ομιλία μου, επαναλαμβάνοντας κάποια πράγματα που είχα πει το Γενάρη του 2013, τότε που για άλλη μια φορά η Κυβέρνηση έπαιρνε και άλλα μέτρα για την «αναβάθμιση»      -εντός εισαγωγικών η λέξη- της παιδείας. Τότε είχα κάνει έκκληση να αντισταθούμε, να παρεμποδίσουμε την επερχόμενη καταστροφή, να ανατρέψουμε αυτούς που μας οδηγούν στην καταστροφή. Καλούσα σε συστράτευση και σε αγώνα.
Είχα πει τότε και ξαναλέω και σήμερα το εξής: Απευθύνομαι σε σένα, φίλε μου φοιτητή. Το πρόβλημά σου σήμερα δεν είναι μόνο τα συγγράμματα, οι φοιτητικές εστίες και η σίτιση ούτε η προσωρινή αδυναμία εγγραφής σου στη σχολή που κατάφερες να περάσεις μετά από τόσο κόπο και προσπάθεια. Σήμερα σου κλέβουν το μέλλον σου.
Απευθύνομαι σε σένα, φίλε λέκτορα, διδάκτορα, μεταπτυχιακέ φοιτητή. Μην αρκείσαι στο ξεροκόμματο που σου πετούν με τα διάφορα νομοθετήματα, εκμεταλλευόμενοι τη λαχτάρα σου και την επιθυμία σου για μια πανεπι




ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...