Όταν παίζουμε στο καζίνο, καλά θα κάνουμε να έχουμε στο μυαλό μας τα 2 παρακάτω ακραία παραδείγματα:
1ο Παράδειγμα
Στο 1ο παράδειγμα έχουμε τον Τζον Τάραμας, που ήταν ένας από του κορυφαίους παίκτες του Μπλακ Τζακ παγκοσμίως.
Πάρα πολλά καζίνο στην Ευρώπη και την Αμερική του απαγόρευσαν την είσοδο, γιατί κέρδιζε συνέχεια. Κατέφυγε στην δικαιοσύνη για όλες τις απαγορεύσεις, που του επέβαλλαν τα καζίνο και κέρδισε τεράστιες αποζημιώσεις. Σήμερα ασχολείται με τοπόκερ. Από τις διάφορες συνεντεύξεις, που έδωσε, αναφέρουμε τα εξής, που είπε:
Δε θα ξεχάσω ποτέ τις πρώτες απαγορεύσεις στα καζίνο της Ολλανδίας. Μιλάμε για το 1989 όταν και ενώ εγώ έκανα αυτό που ήξερα και με ευχαριστούσε, ξαφνικά ένιωσα ανεπιθύμητος. Τότε αντιλήφθηκα πως ήμουν πολύ καλός σε αυτό που έκανα. Ξέρετε δεν είναι μικρό πράγμα να αναγκάζεις ένα ολόκληρο σύστημα να αλλάξει επειδή εσύ έχεις καταφέρει να το νικήσεις. Επίσης θα ήθελα να προσθέσω πως εκείνη την εποχή κατάλαβα πως τα βιβλία λένε την… αλήθεια. Σίγουρα προϋπόθεση είναι το ταλέντο, όμως εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει η γνώση, η μελέτη και το διάβασμα.
Για να μειώσουμε το πλεονέκτημα που έχει το καζίνο εις βάρος μας, πρέπει να ξέρουμε τη βασική στρατηγική. Η βασική στρατηγική είναι η παρακάτω:
1. Αρχικά να πούμε ότι όταν η μάνα έχει ανοιχτό φύλλο 4, 5 ή 6, είναι σωστό να σταματάμε ακόμα και στο 12.
2. Ενώ, όταν η μάνα έχει ανοιχτό φύλλο 7, 8, 9, 10, ή Α, ζητάμε φύλλο πάντα, ακόμα και από 16. Στο 17 σταμάτάμε, εκτός αν έχουμε Α-6, γιατί είναι είτε 7 είτε 17, οπότε ζητάμε φύλλο αν η μάνα έχει ανοιχτό φύλλο 7 ή μεγαλύτερο.
3. Όταν η μάνα έχει ανοιχτό φύλλο 2, 3, 4, 5, ή 6, κάνουμε split τα ίδια φύλλα από 6 και πάνω (6άρια, 7άρια, 8άρια, 9άρια). Αν πάρουμε την ίδια κάρτα μετά το split, κάνουμε πάλι split. Τα συνεχόμενα σπλιτ με αυτά τα φύλλα, όταν η μάνα έχει μικρό φύλλο είναι υπέρ του παίκτη, γιατί ποντάρει περισσότερα όταν έχει μαθηματικό πλεονέκτημα. Τα 10άρια στη βασική στρατηγική, δεν πρέπει να γίνονται ποτέ σπλιτ.
4. Όταν τα δύο πρώτα μας φύλλα είναι Α-7, ζητάμε φύλλο μόνο όταν η μάνα έχει ανοιχτό φύλλο 9, 10, ή Α.
Διπλασιασμός στοιχήματος (double) μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή και σημαίνει ότι ο παίκτης διπλασιάζει το στοίχημά του, αλλά θα πάρει μόνο μία κάρτα ακόμα. Double πρέπει να κάνουμε:
- Είτε όταν τα δύο πρώτα φύλλα μας αθροίζουν σε 9, και ταυτόχρονα η μάνα έχει ανοιχτό φύλλο 4, 5, ή 6.
- Είτε όταν τα δύο φύλλα μας αθροίζουν σε 10 ή 11, και η μάνα έχει ανοιχτό φύλλο από 2 ως και 8. Αν η μάνα έχει ανοιχτό 9, τότε κάνουμε double μόνο αν έχουμε εμείς 11
- Είτε όταν τα δύο μας φύλλα είναι soft hands (A-2, A-3, A-4, A-5, A-6 ή A-7) οπότε και συμφέρει να κάνεις double, όταν η μάνα έχει ανοιχτό φύλλο 4, 5, ή 6. Από Α-8 και πάνω, πρέπει να σταματάμε, δηλαδή δεν ζητάμε φύλλο και δεν κάνουμε double.
- Τέλος να σημειώσουμε ότι δεν συμφέρει να παίρνουμε ασφάλεια (Insurance) όταν έχουμε Black Jack και δεν παίρνουμε even money όταν μας τα προσφέρει η μάνα.
- Στο τζόγο χάνεις πάντα. Αυτό γίνεται γιατί εν γνώση σου παίζεις κάτι στο οποίο οι πιθανότητες δεν είναι υπέρ σου. Παρ’ όλα αυτά στο BlackJack και στο πόκερ, επειδή χρειάζονται και τεχνικές ικανότητες, η δυνατότητα επιτυχίας μεγάλωνει. Όχι για όλους όμως, αλλά μόνο για τους επαγγελματίες. Και αυτοί είναι λίγοι. Οπότε δεν προτείνουμε σε κανέναν να ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό αν δεν έχει πρώτα μελετήσει, εξασκηθεί και προσπαθήσει σε βάθος να μάθει τα μυστικά του παιχνιδιού. Για να καταφέρεις κάτι τέτοιο χρειάζεται να αφιερώσεις όλη σου τη ζωή.
- Το λέω συνέχεια και δε θα σταματήσω να το λέω. Πρέπει να παίζεις για διασκέδαση και αυτό γίνεται μόνο όταν ποντάρεις το περίσσευμα. Δεν πρέπει να χαρείς όταν θα νικήσεις, ούτε να στεναχωρηθείς αν θα χάσεις. Αυτά τα συναισθήματα σε κάνουν να εθιστείς. Αν κερδίζεις λες: «Θα ξαναπάω είμαι καλός», όμως αν δεν αφήσεις το συναίσθημα της νίκης να σε συνεπάρει και να κυριαρχίσει πάνω σου δε θα κάνεις το λάθος να επιστρέψεις και να δώσεις πίσω ό,τι πήρες. Παίζεις μόνο για την πλάκα. Δεν είναι τρόπος εξοικονόμισης χρημάτων, αλλά καθαρά θέμα διασκέδασης. Δεν πρέπει να ταράσσεται η οικογενειακή, προσωπική και επαγγελματική γαλήνη.
- Για μένα δεν ήταν καθόλου δύσκολο να αφήσω το BlackJack και να ασχοληθώ επαγγελματικά με το πόκερ, καθώς μιλάμε για δύο παιχνίδια που εκτός από τύχη προϋποθέτουν και τεχνική. Έτσι κατ’ επέκταση η επιλογή του παιχνιδιού ήταν προφανής και εύκολη. Η «στροφή» είναι και παραμένει δύσκολη παρά τις επιτυχίες. Άρχισα το 2006 να ασχολούμαι με το πόκερ και φέτος είναι η πρώτη χρονιά που παίζω επαγγελματικά. Χρειάζεται πολλή δουλειά. Υπομονή και επιμονή. Να αφιερώσεις αρκετό χρόνο για να πετύχεις το στόχο σου. Ποτέ δεν πρέπει να πιστέψεις πως έχεις φτάσει στο ανώτατο σημείο, γιατί απλά δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Συνέχεια εξελίσσεσαι και βελτιώνεσαι.
- Πιο έξυπνο παιχνίδι δεν ξέρω ποιο είναι, αλλά πιο πολύπλοκο είναι σίγουρα το πόκερ και πλέον είναι αυτό που παίζω συνέχεια και προσπαθώ να το μάθω όσο καλύτερα μπορώ.
- Αναφορικά με τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος νέος παίκτης πόκερ, θα σας αναφέρω τι έκανα εγώ όταν το 2006 πήρα την απόφαση να αφήσω το BlackJack. Αρχικά πρέπει να κάνει λίγα χρόνια πρακτική και να παίζει διαδικτυακά σε σελίδες υψηλής εμπιστοσύνης. Εκεί μαθαίνεις πως να παίζεις πόκερ χωρίς να υπάρχει ο φόβος μήπως χάσεις πολλά λεφτά, καθώς υπάρχουν τραπέζια με μικρά buy in. Επιπλέον, τίθεσαι αντιμέτωπος με Έλληνες παίκτες, των οποίων το επίπεδο δεν είναι τόσο υψηλό όσο των ξένων. Έτσι μπορείς να χάσεις λιγότερα, αλλά και να κερδίσεις ευκολότερα.
- Βέβαια θα πρέπει να αφιερώσεις αρκετό χρόνο στην ανάγνωση βιβλίων σχετικά με το πόκερ. Όταν άρχισαν να ασχολούμαι διάβαζα περίπου εφτά ώρες την ημέρα και έπαιζα πέντε. Τώρα πλέον διαβάζω 2 με 3 ώρες, αλλά αυτό που θέλω να καταδείξω είναι πως η βελτίωση δε σταματά ποτέ.
2ο Παράδειγμα
Στο 2ο παράδειγμα έχουμε ένα βιβλίο, τον παίκτη του Ντοστογιέφσκι, που επιβάλλεται να το διαβάσουμε, αν θέλουμε να ασχοληθούμε με τα τυχερά παιχνίδια.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Πιεζόμενος από τους δανειστές του αλλά και από τον εκδότη Στελόφσκι, ο Ντοστογιέφσκι γράφει μέσα σε λίγες εβδομάδες, τον Οκτώβριο του 1866, τον Παίκτη.
Ο Παίκτης έχει αυτοβιογραφική βάση και περιλαμβάνει τις εμπειρίες του δημιουργού του από την εποχή του δεύτερου ταξιδιού του στο εξωτερικό, το 1863, στις γερμανικές λουτροπόλεις Βισμπάντεν και Χόμπουργκ, όπου ο Ντοστογιέφσκι γνώρισε τον κόσμο της ρουλέτας και του χαρτοπαίγνιου και γοητεύθηκε για ένα διάστημα από αυτόν.
Στο πρόσωπο του βασικού ήρωα, του Αλεξέι lβάνοβιτς, αντανακλώνται πολλές από τις ψυχολογικές δοκιμασίες που υπέστη τότε ο Ντοστογιέφσκι, ενώ στο χαρακτήρα της Πωλίνας αντανακλάται ο ψυχικός κόσμος της Πωλίνας Σουσλόβα, της τότε αγαπημένης του. Παράλληλα, στα πρόσωπα των υπόλοιπων ηρώων του, ο Ντοστογιέφσκι σατιρίζει με ιδιαίτερα έντονο τρόπο τα ήθη των Δυτικοευρωπαίων, ιδίως των Γάλλων, και τον ηθικό μαρασμό της Γαλλίας κατά την περίοδο της Δεύτερης Αυτοκρατορίας, ενώ τονίζει την ηθική υπεροχή των, έστω και ξεπεσμένων, Ρώσων ηρώων του απέναντί τους.
Το βιβλίο αξίζει, να το διαβάσουμε, για να καταλάβουμε την ψυχολογία του τζογαδόρου.
Συμπεράσματα
Από τα 2 παραπάνω ακραία παραδείγματα, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:
- Παίζουμε πάντα από το περίσσευμά μας, ποτέ από τα χρήματα που έχουμε ανάγκη.
- Δεν χαιρόμαστε, όταν κερδίζουμε και δεν λυπόμαστε, όταν χάνουμε. Τον τζόγο τον βλέπουμε σαν παιχνίδι. Σε διαφορετική περίπτωση θα εθιστούμε και θα καταντήσουμε σαν τον παίκτη του Ντοστογιέφσκι.
- Το καζίνο πάντα κερδίζει. Για να μειώσουμε το πλεονέκτημα που έχει το καζίνο, θα πρέπει να ασχοληθούμε με τα παιχνίδια που εκτός από τύχη, θέλουν και τεχνική (μπλακ τζακ και ποκερ).
- Διαβάζουμε πολύ καλά τους κανόνες των παιχνιδιών και τις τεχνικές που υπάρχουν για αυτά.
- Κάνουμε πειράματα είτε δωρεάν είτε με ελάχιστο ή μηδαμινό κόστος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου